Heraklion
Smart City

  • English

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα για τον ρόλο της επιχειρηματικότητας στη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη

24 Sep, 2018
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 18 Σεπτεμβρίου, στο Πειραματικό Θέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου, η ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Ηρακλείου σε συνεργασία με το Σωματείο «∆ιάζωμα», με θέμα  «Το πρόγραµµα της Βιώσιµης Αστικής Ανάπτυξης του Ηρακλείου: ο ρόλος της επιχειρηματικότητας».
Την εκδήλωση συντόνισε ο πρόεδρος του «Διαζώματος» Σταύρος Μπένος παρουσία και του Δημάρχου  Hρακλείου Βασίλη Λαμπρινού, ο οποίος δήλωσε, μεταξύ άλλων:

«Είναι γνωστό σε όλους πλέον, ότι ο Δήμος Ηρακλείου μέσα από ένα Ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχεδιασμό που εκπόνησε σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους της πόλης μας, διαμόρφωσε το όραμα του, που περικλύεται στην φράση: Ηράκλειο, «έξυπνη-συνεκτική» πόλη, τόπος συνάντησης «5+1 πολιτισμών».

Για να υλοποιήσει αυτό το όραμα, διεκδίκησε και εξασφάλισε από το ΠΕΠ Κρήτης 2014-2020 χρηματοδότηση, ύψους περίπου 16.000.000,00 €. Η περίοδος υλοποίησης έχει διάρκεια μέχρι το 2023.
Ο Δήμος δεν αρκείται όμως μόνο στις χρηματοδοτήσεις των Ευρωπαϊκών κονδυλίων για να υλοποιήσει το όραμα του αλλά το υποστηρίζει με κάθε μέσο και από τα ίδια έσοδα του επίσης.
Παίρνει πρωτοβουλίες και συμπράττει με την επιχειρηματική κοινότητα (Εμπορικό Σύλλογο) και σχεδιάζουν από κοινού εξειδικευμένο πρόγραμμα και διεκδικούν χρηματοδότηση για την δημιουργία OPEN MALL.Υλοποιεί δράσεις πολιτισμού, όπως το «Τέχνη καθ’οδόν» και το διεθνούς εμβέλειας πλέον Φεστιβάλ «Κρήτη, μια ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί» με στόχο μεταξύ άλλων την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και οικονομική ανάπτυξη της πόλεως μας.Η συνεργασία του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης και του πολιτιστικού οργανισμού «ΔΙΑΖΩΜΑ», έρχεται να προσδώσει μια άλλη προστιθέμενη αξία σε όλο το σχεδιασμό μας και να δημιουργήσει προϋποθέσεις ώστε το Ηράκλειο να καταστεί πλέον αναγνωρισμένος τουριστικός προορισμός με συγκεκριμένη ταυτότητα, η οποία θα αναγνωρίζεται διεθνώς. Να αποκτήσει, με λίγα λόγια, ένα Brand Name με σταθερά ποιοτικά χαρακτηριστικά.Επιτρέψτε μου, κλείνοντας, να απευθύνω ένα ιδιαίτερο «ευχαριστώ» στον Σταύρο Μπένο, Πρόεδρο του “Διαζώματος”, για την καθοριστική συμβολή του στο πρόγραμμα αυτό».

Στη συνέχεια, η Αγάπη Σμπώκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Sbokos Hotel Group, απηύθυνε χαιρετισμό, στον οποίο ανέφερε:
«Το “Διάζωμα” έχει την ικανότητα να κινητοποιεί ανθρώπους και κοινωνικές ομάδες (πολεοδόμους, αρχαιολόγους, κρατικούς φορείς, επιχειρηματικό κόσμο), να κινητοποιεί κεφάλαια (ιδιωτικά και δημόσια χρήματα), έχει ένα πολύ ξεκάθαρο όραμα. Ταυτοχρόνως να έχει ένα πολύ ξεκάθαρο τρόπο για το πως θα το πετύχει και μάλιστα την αποδεδειγμένη ικανότητα – καθώς το έχει κάνει ήδη πράξη στην Ήπειρο.
Αυτό όμως ίσως για το οποίo εμείς, οι άνθρωποι του επιχειρηματικού κόσμου πρέπει αν είμαστε περισσότερο ευγνώμονες, είναι ότι ανοίγει έμπρακτα τη συζήτηση της απενοχοποίησης της επιχειρηματικότητας. Είναι κάτι που χρειάζεται άμεσα η Ελληνική κοινωνία. Πραγματοποιεί την αναγκαία γέφυρα για την πολυπόθητη συνεργασία ιδιωτικού με το δημόσιο τομέα. Δημιουργεί δηλαδή εκείνο το πλαίσιο που τόσο σπάνια υπάρχει στην Ελλάδα να μπορεί να προσφέρει κανείς στο ευρύτερο σύνολο, να συμμετέχει στην εξέλιξη του χώρου όπου ζει και δραστηριοποιείται και άρα να τον σέβεται και να τον αγαπά με τρόπο όχι μόνο συναισθηματικό, αλλά και δημιουργικό.
Είναι χαρά μας, ως Ηρακλειώτες να αποτελεί η πόλη μας ένα από τα πρώτα παραδείγματα εφαρμογής ενός τέτοιου πλαισίου. Το Ηράκλειο διαθέτει μία δυναμική τοπική κοινωνία και βέβαια τον τουρισμό να ενισχύει μεν οικονομικά αλλά ταυτοχρόνως να καθιστά και μία τέτοια επέμβαση απολύτως αναγκαία. Είναι χαρά και τιμή για να την εταιρία μας να μας δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουμε ενεργά σε αυτό που τώρα ξεκινά με τη βοήθεια του Διαζώματος».
Ημερίδα Βιώσιμη Αστική ΑνάπτυξηΑμέσως μετά τον λόγο πήρε ο  Κωνσταντίνος Βασιλείου, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Eurobank,  ο οποίος είπε τα ακόλουθα: «Η Κρήτη είναι περιοχή στρατηγικής σημασίας για την οικονομία της χώρας, με δυναμική και σημαντικές προοπτικές και καταλαμβάνει ιδιαίτερη θέση στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Eurobank. Γι’ αυτό και στηρίζουμε θερμά την πρωτοβουλία που ανέλαβε το “Διάζωμα” με τη συνεργασία του Δήμου Ηρακλείου, πιστεύοντας πως θα βελτιώσει και θα αναδείξει τα πλεονεκτήματα της πόλης, με πολλαπλασιαστικά οφέλη σε πολλούς τομείς της τοπικής και εθνικής οικονομίας. Τέτοιες πρωτοβουλίες έρχονται να ενισχύσουν τη συνολική προσπάθεια για την ποιοτική και ποσοτική ενδυνάμωση της τουριστικής κίνησης, αλλά και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας που αποτελεί κύριο στόχο της Τράπεζάς μας, δημιουργώντας νέες εστίες ανάπτυξης, στήριξης της απασχόλησης και αναβάθμισης του ιστού της πόλης και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών».
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου, Gian Andrea Garancini, στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε σε όσα έχει κάνει μέχρι στιγμής η παρούσα Δημοτική Αρχή για την ενίσχυση του τουριστικού brand του Δήμου Ηρακλείου και σε όσα πρέπει να γίνουν ώστε να καταστεί το Ηράκλειο πόλη – προορισμός: «Μια πρώτη αναγνώριση των προσπαθειών μας, ήταν η ανάδειξη του Ηρακλείου σε ταχύτερα αναπτυσσόμενο προορισμό στην Ευρώπη για το 2017, από το Euromonitor. Επί της ουσίας όμως, δεν έχουμε φτάσει ακόμα πουθενά. Με μια σειρά ενεργειών, όπως την ενίσχυση του info point, το λανσάρισμα της νέας ιστοσελίδας για τον τουρισμό, την έκδοση νέων ενημερωτικών εντύπων, την διοργάνωση events όπως το Φεστιβάλ Γαστρονομίας που θα ετοιμάζουμε αλλά κυρίως με την καλή συνεργασία με όλους τους φορείς του τουρισμού στην πόλη, εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε το Ηράκλειο να εκμεταλλευτεί πλήρως τις μεγάλες προοπτικές του».
  Η Μαρία Κασωτάκη, Προϊσταμένη ΕΥΔ Ε.Π. Περιφέρειας Κρήτης, δήλωσε τα ακόλουθα: «Το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της πόλης του Ηρακλείου βρίσκεται πλέον σε φάση υλοποίησης ,η οποία για να επιτύχει χρειάζεται συνεργασίες και συνέργιες. Έτσι ο σχεδιασμός θα γίνει πράξη.
Η εκδήλωση που οργανώθηκε σε συνέχεια προγενέστερης εκεί αποσκοπεί. Επιπλέον, διευκολύνει τη δημοσιοποίηση καινοτόμων πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει η δημοτική αρχή, για τις οποίες γίνονται κοινωνοί οι δημότες του Ηρακλείου .Το ΒΑΑ έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την πόλη. Όμως βασική του στόχευση είναι η αξιοποίηση των δημόσιων επενδύσεων που έγιναν και αυτών που θα γίνουν προς όφελος της επιχειρηματικότητας και της δημιουργίας βιώσιμων θέσεων απασχόλησης.
Ό σχεδιασμός και η ανάπτυξη των αστικών πολιτιστικών διαδρομών διευκολύνει αυτή την προσέγγιση και ως εκ τούτου πρέπει να συνεχιστεί και να οργανωθεί με συνέπεια και συνέχεια».
Εν συνεχεία, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Γιάννης Αναστασάκης, παρουσίασε από την πλευρά του, τους βασικούς στόχους της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ηρακλείου: «Κύρια επιδίωξη του σχεδιασμού μας, είναι έξυπνες λύσεις για την κάλυψη των «ΚΕΝΩΝ» δηλαδή την ενίσχυση της συνοχής στην οικονομία, στην πόλη και στην κοινωνία.
Για να το πετύχουμε αυτό, κινούμαστε σε τρεις άξονες:
  • Ο 1ος Άξονας Στρατηγικής στηρίζεται στις κατευθύνσεις Χωρικών Στρατηγικών Πλαισίων και στο Ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου για την «Έξυπνη πόλη» και αφορά στην ενίσχυση της συνοχής στην οικονομία. Κύριος στόχος η αναζωογόνηση και εξειδίκευση της οικονομικής λειτουργίας, με βάση την Περιφερειακή Στρατηγική για την Έξυπνη Εξειδίκευση 2014 – 2020 και το Ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου για την «Έξυπνη πόλη». Αυτός ο κύριος στόχος εξειδικεύεται μέσα από :
– αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων που καινοτομούν
– αύξηση του αριθμού νέων επιχειρήσεων
– αύξηση του αριθμού των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών
– επανάχρηση κενών κτιρίων
  • Ο 2ος Άξονας Στρατηγικής αφορά στην ενίσχυση της συνοχής στην πόλη. Για να αποκατασταθούν τα «ΚΕΝΑ» και να επιτευχθεί η συνοχή στην πόλη, σχεδιάζονται δράσεις για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό, τον Τουρισμό τις Κοινωνικές Υποδομές και Πολεοδομικές ρυθμίσεις για τη σωστή οργάνωση χρήσεων – λειτουργιών και την ισότιμη κατανομή των κοινωνικών υποδομών.
  • Ο 3ος Άξονας Στρατηγικής αφορά στην ενίσχυση της συνοχής στην κοινωνία και στηρίζεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου, στην Περιφερειακή Στρατηγική Καταπολέμησης της Φτώχειας και Κοινωνικής Ένταξης και στην Περιφερειακή Στρατηγική για τους Ρομά.
Με βάση αυτούς τους άξονες, με ξεκάθαρο όραμα και με έναν ολιστικό σχεδιασμό που έχει αποσπάσει τα εύσημα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, προχωράμε προς ένα καλύτερο μέλλον».
Ο Δημήτρης Κούτουλας, σύμβουλος τουριστικού μάρκετινγκ και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στην υλοποίηση της νέας τουριστικής καμπάνιας του Δήμου Ηρακλείου. Με βάση τη στρατηγική μάρκετινγκ που είχε εκπονήσει κατόπιν ανάθεσης του «Διαζώματος», παρουσίασε τις ενέργειες μάρκετινγκ που ήδη υλοποιούνται. Σε εξέλιξη βρίσκεται διεθνής διαγωνισμός για την ανάπτυξη της νέας τουριστικής ταυτότητας (destination brand) του Ηρακλείου, ενώ έχει δρομολογηθεί η διενέργεια μιας εκτεταμένης φωτογράφισης και η παραγωγή ενός νέου τουριστικού βίντεο. Σε συνδυασμό με την έναρξη μιας συστηματικής κειμενογράφησης θα εξασφαλιστεί έτσι το κατάλληλο υλικό για να αναβαθμιστεί η διαδικτυακή παρουσία του Ηρακλείου στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά, τόσο μέσω της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου όσο και μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Επιπλέον, τόνισε ο κ. Κούτουλας, με την ανάδειξη του χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων του Ηρακλείου θα δοθεί, το έναυσμα στις τουριστικές επιχειρήσεις της πόλης να συμπράξουν με το Δήμο στην από κοινού τουριστική προβολή του Ηρακλείου.
Ο Κώστας Μοχιανάκης, Διευθυντής Προγραμματισμού, Οργάνωσης & Πληροφορικής Δήμου Ηρακλείου, στην ομιλία του με με τίτλο: «Πώς χτίζεται μία έξυπνη, πράσινη πολιτιστική επιχειρηματική διαδρομή» τόνισε ότι: «Το τουριστικό αφήγημα της πόλης του Ηρακλείου είναι πολυδιάστατο, αφού περιλαμβάνει την ισχυρή παρουσία του ιστορικού παρελθόντος και μια σύγχρονη ζωή γεμάτη οικονομικό δυναμισμό,
εμποτισμένη από την ιδιαίτερη Κρητική ταυτότητα. Ειδικά στο κέντρο και στο παραθαλάσσιο μέτωπο του Ηρακλείου συνυπάρχουν σημαντικά μνημειακά τοπόσημα, συνοικίες με ξεχωριστή ταυτότητα, μουσεία, η δημιουργική και η εμπορική δραστηριότητα της πόλης αλλά και οι άυλοι πολιτιστικοί πόροι που συγκροτούν την Κρητική ταυτότητα. Δεν είναι δύσκολο, λοιπόν, να χαράξεις ενδιαφέρουσες διαδρομές για τον επισκέπτη της πόλης.
Αλλά για να αναδειχτούν τα στοιχεία της διαδρομής, απαιτείται ασφαλές περιβάλλον, καθαριότητα, πράσινο, αναπλάσεις γύρω από τα μνημεία, πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, ράμπες διευκόλυνσης της κίνησης ΑμεΑ, πινακίδες και σημεία πληροφόρησης, ψηφιακές εφαρμογές, έξυπνος αστικός εξοπλισμός, λειτουργίες open mall
Ταυτόχρονα πρέπει να ενισχυθούν οι πολιτιστικές της υποδομές και να υποστηριχθούν μεγάλες εκδηλώσεις και γεγονότα. Οπωσδήποτε πρέπει επίσης να αποκτήσει το Ηράκλειο ,ένα ετήσιο θεματικό και διαγωνιστικό φεστιβάλ».
Ο Νίκος Δρακωνάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων ΕΤΑΜ, ανέλυσε τους τρόπους προώθησης του συμμετοχικού marketing επιχειρήσεων με όχημα τη δημιουργία ενός Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας:« Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αν και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας υφίστανται έντονο ανταγωνισμό και πιέσεις λόγω της κρίσης, του μικρού μεγέθους, της εσωστρέφειας και της τοπικότητας που χαρακτηρίζει την εν γένει δραστηριότητας τους.
Ταυτόχρονα όμως, η τοπικότητα αποτελεί και το συγκριτικό τους πλεονέκτημα σε πόλεις όπως το Ηράκλειο όπου ο τουρισμός με τον πολιτισμό λειτουργούν αθροιστικά – συμπληρωματικά προσφέροντας σπουδαίες ευκαιρίες.
Στην προσπάθεια στήριξης της επιχειρηματικότητας στην πόλη του Ηρακλείου προωθείται η ανάπτυξη ενός συμμετοχικού σχηματισμού επιχειρήσεων μέσω Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας με βασικούς άξονες :
  • • Τον πολιτισμό : ώστε να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί ο πολιτιστικός πλούτος μέσα από τη λειτουργία πολιτιστικών διαδρομών στην πόλη του Ηρακλείου.
  • • Τον τουρισμό: προκειμένου να προωθηθεί ο αστικός και ο πολιτιστικός τουρισμός, να αξιοποιηθεί ο τουρισμός κρουαζιέρας και να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και η διάρκεια παραμονής στην πόλη.
  • • Την τοπική επιχειρηματικότητα : για να ενισχυθεί η τοπική παραγωγή, η εμπορική δραστηριότητα, η απασχόληση και η τοπική οικονομία στο σύνολό της.
  • • Το συμμετοχικό μάρκετινγκ : ώστε να δομηθεί μια ισχυρή ταυτότητα για την πόλη του Ηρακλείου ως ελκυστικός και ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός».
Σταύρος Μπένος
Τέλος, ο πρόεδρος του σωματείου «Διάζωμα» Σταύρος Μπένος, αφού συνόψισε όσα ενδιαφέροντα ακούστηκαν στην ημερίδα, μίλησε για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε η πόλη να αξιοποιήσει πλήρως τις προοπτικές που δημιούργησε η ίδια για τον εαυτό της, με την καλή δουλειά η οποία έγινε από πλευράς Δήμου Ηρακλείου στο πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.